Glikémiás index

Figyeld az élelmiszerek glikémiás indexét!

A kúra hatékonyságának erősítésére alacsony glikémiás indexű ételeket fogyassz!


Emésztéskor a szervezet az élelmiszerek szénhidrátjait glükózra bontja, ami különféleképp emeli meg a vércukorszintet. A glikémiás index azt mutatja meg, hogy egy élelmiszer vércukorszint emelő hatása milyen arányú a szőlőcukor vércukorszint emelő hatásához képest. A glikémiás index egy besoroló számérték 0 és 100 között, mértékegysége a %.

Minél alacsonyabb egy élelmiszer glikémiás indexe, annál kevesebb glükózt juttat a szervezetbe. Az alacsony glikémiás indexű táplálékokból a szénhidrátok lassabban szívódnak fel és tartósan a normál tartományban tartják a vércukorszintet. A magas glikémiás indexű élelmiszerek a glükózszint jelentős emelkedését váltják ki, és hirtelen fokozott inzulinreakciót okoznak.

Az eredményes fogyókúrához olyan élelmiszerek fogyasztása ajánlott, aminek alacsony, azaz

45% alatti

a glikémiás indexe. Mivel ezek vércukoremelő hatása nagyon csekély, így ezek fogyasztásakor az inzulin hormon termelése is jelentősen csökken, ami csökkenti a zsír-raktározást.

A glikémiás index és a rosttartalom szorosan összefügg: minél magasabb egy élelmiszer rosttartalma, annál alacsonyabb a glikémiás indexe. A magas rosttartalmú élelmiszerek hatékonyan segítenek a vércukorszintet a normál tartományban tartani.